Kelahiran Bayi

Saat kelahiran bayi sangat dinanti-nantikan oleh setiap pasangan yang berkeluarga apatah lagi jika itu adalah kelahiran pertama dalam sesebuah keluarga tersebut. Bermulalah dari hari pertama saat si ibu disahkan mengandung sehinggalah 9 bulan 10 hari, tempoh ini mampu memberikan pelbagai cabaran terhadap si ibu dalam menantikan kelahiran bayi tersebut. Selepas kelahiran bayi, bermulalah pula sesi berpantang dan menjaga si kecil molek. Pastinya saat ini dilalui dengan gambira sekali dan perasaan gemuruh pastinya ada dalam menjaga si kecil, terutamanya bagi yang tidak berpengalaman. 


Seperti yang kita ketahui, proses mengandung akan dihadiri dengan pelbagai masalah ataupun karenah akan timbul, dan berbeza mengikut individu tersebut mengikut peringkat iaitu 1 trimester, 2 trimester dan 3 trimester. Ada si ibu akan mengalami morning sickness di awal proses mengandung seperti loya-loya, muntah, pening, tidak boleh bau masakan dan ada jugak yang tidak boleh bau si ayah. Ada juga sesetengah  bakal ibu gemarkan makanan berunsurkan rasa masam, manis, masin dan sebagainya. Dan ada juga, bakal si bapa pun mengalami situasi yang sama yang dinamakan morning sickness. Situasi ini berlaku disebabkan perubahan hormon dalam badan si ibu mengikut rentak serta kesesuaian bayi.


Bagi mengatasi 3 bulan pertama macam-macam yang dilakukan untuk menghilangkan morning sickness ini dan ada juga yang berlanjutan sehingga trimester kedua dan ketiga serta ada yang sehingga saat kelahiran bayi. situasi ini dilalui dengan tabah demi bayi tercinta. Dan beruntunglah jika bakal ibu dan bapa langsung tidak mengalami proses morning sickness. 


Dan bagaimana pula dengan pemakanan?? Adakah si ibu mempunyai selera makan yang mampu membekalkan nutrien kepada si anak atau pun selera makannya hilang begitu sahaja selari dengan morning sickness yang dihadapi. Jika selera makannya berkurang, maka nutrient yang dibekalkan untuk si anak juga berkurangan. Kekurangan nutrient akan memberikan impak yang negatif terhadap perkembangan si bayi dari segi perkembangan mental dan fizikal seperti terganggunya perkembangan organ seperti jantung, otak, tangan, kaki dan sebagainya. Belum lagi jika si ibu menghadapi masalah paras hemoglobin rendah (Klik disini), semestinya pelbagai masalah semakin menghampiri.


Dan beruntungnya bagi si ibu jika mempunyai selera makan yang sama iaitu tidak berkurangan akibat mengandung. Tetapi adakah si ibu pasti bahawa makanan yang dimakannya cukup untuk si anak juga. Apakah pemakanan sihat bagi ibu mengandung? (Rujuk sini). Begitu juga dengan selepas proses kelahiran anak, Si ibu yang berpantang pastinya tidak boleh makan sesuka hati, lantas bagaimana mahu menyediakan nutrisi yang secukupnya untuk si anak, begit juga dengan diri sendiri. Ibu yang baru lepas bersalin semestinya tidak boleh ambil telur sesuka hati dan juga dengan makanan-makanan lain. Proses kelahiran bayi juga pastinya akan menghilangkan banyak tenaga, darah dan sebagainya, harus bagaimana si ibu mahu menggembalikan semula semua itu. 


Set Kelahiran Bayi dari Shaklee mampu membekalkan nutrisi yang secukupnya bermula di awal kehamilan sehinggalah saat kelahiran dan selepas kelahiran bayi iaitu semasa berpantang. Set Kelahiaran Bayi ini mampu menyediakan nutrisi selengkapnya dan anda pasti berpuas hati. Bukan si ibu sahaja yang memperolehi faedahnya, tetapi begitu juga dengan si anak. 




Set Kalahiran Bayi ini terdiri daripada beberapa produk Shaklee iaitu


ATAU

Hubungi saya dengan kadar segera bagi mendapatkan sebarang rundingan atau konsultansi dan mengikut bajet cadangan anda. Untuk maklumat lanjut hubungi:

NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANPHONE: 010-9333205
FB:  Nur Hanim 


“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga!

Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Eksklusif di Facebook”

NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANPHONE: 010-9333205
FB:  Nur Hanim 




Jangan lupa untuk klik pada butang g+ tanda sokongan anda kepada kami.


No comments:

Post a Comment