Perkara yang perlu dibawa ketika melancong termasuklah penawar sakit sendi dan lutut

As-salam semua, entry kali ni saya nak bercerita mengenai checklist ataupon perkara yang perlu dibawa ketika melancong termasuklah penawar sakit sendi dan lutut samada anda melancong di dalam negara ataupon ke luar negara. Saya juga tidak ketinggalan ingin bercuti ke luar negara dan pada October tahun lepas, saya bersama-sama husband ke Bangkok dan Pattaya, Thailand. Konon-kononnya ingin berbulan madu memandang kami belum lagi berbuat sedemikian.


Ok, di sini saya senaraikan perkara yang perlu dibawa ketika melancong termasuklah penawar sakit sendi dan lutut sebelum saya menunjukkan beberapa keping gambar kami berhoneymoon di sana dan mengapa kami boleh tahan lama berjalan ke sana ke mari..


Perkara yang perlu dibawa ketika melancong termasuklah penawar sakit sendi dan lutut

1. Tiket flight / boarding pass - ini perkara yang paling penting, takbawa tiket cemane nk naik flight kan.. tapi jangan risau, sekiranya anda tertinggal di rumah tiket flight anda, masih ada masa lagi untuk print tiket tersebut di lapangan terbang.

2. Pasport - sangat penting yer jika anda ke luar negara dan ada sesetengah negara, anda perlu memohon visa

3. Botol kosong - ha, botol ni sangat perlu dibawa yer.. carilah di mana-mana kedai, murah jerk

4. Makanan / 3in1 - ini juga sangat penting apabila anda melancong ke negara orang, manalah tahu terjadi kes cam kami, takjumpa kedai makanan halal bagi yang beragama islam, terpaksalah belasah megi dan 3in1 di dalam hotel terlebih dahulu sebelum melangkah lebih jauh mencari makanan halal

5. Beg tambahan - ini sangat penting jika anda tidak berniat untuk membeli beg di luar negara. yelah lebih abik wang itu disalurkan membayar tiket untuk masuk ke tempat-tempat menarik daripada membeli beg. Saya pikul beg kosong, manakala husband memikul beg yang berisi pakaian dan kami masing-masing hanya membawa sehelai pakaian sahaja. Bukan apa tetapi sudah berniat mahu shopping di sana.

6. Supplement - Ha, Alhamdulillah saya tidak terlupa membawa makanan tambahan bersama- sama memandangkan kami ni travel sebagai backpacker sahaja. Kesana kemari memang pikul je beg. Jalan 3 4 kilometer pon mesti pikul beg yang sarat. Kalau di Malaysia, jangan haraplah. dan disebabkan faktor itu, kami suami isteri memerlukan supplement tambahan bagi menyokong sistem sendi dan tulang kami. Produk yang saya maksudkan adalah AJHT, Omegaguard dan Ostematrik.



7. Selain itu, terdapat juga beberapa perkara lain yang perlu dittikberatkan yang mana perlu dimasukkan di dalam checklist atau perkara yang perlu dibawa ketika melancong termasuklah penawar sakit sendi dan lutut. Antara perkara tersebut adalah sandal, alat mekap, losyen penahan matahari dan sebagainya bergantung kepada negara yang anda lawati. Begitu juga dengan tukaran wang mata asing. Cadangan saya anda tukar terus di Malaysia kerana dikhuatiri ia akan bertambah mahal bila di sana.


Ok, sekarang saya akan kongsikan beberapa keping gambar kami berbulan madu dan berjalan-jalan dengan megahnya kerana mempunyai penawar sakit sendi dan lutut. heee...


Haahaa.. ni da ready nk checkout from Golden Beach Resort kt Pattaya ni.. best dok sini sebab dekat dengan pantai.. Ala-ala Hawaiii gtu... 


Ini pula gambo ku berjalan-jalan ditepi pantai.. Da brekfast kua ambik angin ngn asben then balik.. makan brekfast lagi... Buat tktau je...


 Ini pula mini zoo kt Noong Nooch VIllage, merupakan Botanical Garden yang terbesar di Asia Tenggara.. rugi tkdatang woo.. Tengok, masuk zoo pon angkut beg besar.. sah2 la kena bawak penawar sakit sendi dan lutut tu.. Tak gitu bang?


 Ini pon sama, dalam Mini Zoo tu jgk.. tak sangka ada menda nie.. heee


 Koala ke panda..?? Yang pastinya sangat cantik, berebut2 ko nk ambik gambo


 Thai Culture.. if nak tengok show bolehla masuk.. beli tiket... ni pon dalam Noong Nooch Village jugak..


 Kelas ko jah!! Bata pon ada kt sini jugak... Apa ntah nama tempat ni.. Ha, MBK Mall.. ni kat Bangkok tau..


 Jenuh laki ak ngangat oii...


 Confuse unta sebenar ada bape bonggol eh.. Heee


 Ha tengok.. gambo air pon ambik u... Yang penting ada tanda halal...


Ini pula kat night bazaar kat pattaya.. kami tak g pon Walking Street.. dengar khabar ada macam-macam.. Heee.. apa yang macam-macam tu..??



Hubungi saya dengan kadar segera bagi mendapatkan sebarang rundingan atau konsultansi dan mengikut bajet cadangan anda. Untuk maklumat lanjut hubungi:

NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANPHONE: 010-9333205
FB:  Nur Hanim 


“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga!

Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Eksklusif di Facebook”

NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANPHONE: 010-9333205
FB:  Nur Hanim 



No comments:

Post a Comment