Cara makan vitamin shaklee dengan betul




As salam semua wahai para pembaca, kali ni saya nak bercerita mengenai cara makan vitamin shaklee dengan betul. Jangan risau, walaupon anda tidak mengambil kesemua produk yang terdapat dalam shaklee, anda mampu mendapatkan nutrien secukupnya dengan syarat anda mengamalkan cara makan vitamin shaklee dengan betul. Hmmm pertama sekali, mari kita lihat apa yang perlu diamati...



1. Cara makan vitamin shaklee dengan betul apabila ada mengambil ubat-ubatan

Ok, bagi yang mengambil ubat-ubatan, dinasihatkan agar dijarakkan pengambilan vitamin dan ubat-ubatan lebih kurang 2 jam. Tidak kira apa sekali jenis ubatan, jaraknya mestilah 2 jam. Contohnya, anda mengambil vitamin bcomplex jam 10 pagi, maksudnya ubat itu mestilah dimakan pada jam 12 tengahari dan ke atas. begitu juga dengan vitamin shaklee yang lain. Situasi ini bagi membolehkan penyerapan nutrien dari vitamin shaklee berlaku dengan efektifnya. 

Tapi, harus diingat ye, pengambilan vitamin shaklee sekaligus adalah dibenarkan seperti vitalea, bcomplex, dan vitamin. Anda tidak perlu ambil vitalea jam 8 pagi, kemudian bcomplex jam 10 dan vitamin c jam 12. Hal ini kerana, semuanya adalah berbentuk vitamin. jadi mengapa perlu dijarakkan. Perlu diingatkan juga terdapat beberapa vitamin yang perlu diambil bersama-sama bagi memastikan penyerapan yang optimum berlaku.



2. Cara makan vitamin shaklee dengan betul apabila suka minum minuman mengandungi kafein

Situasi ini pun sama juga, jarakkan pengambilan vitamin shaklee dengan mana-mana produk kafein supaya takderlah vitamin yang anda ambil tu nutrien nya diserap pula oleh kafein. Rugi jer kan..??



3. Cara makan vitamin shaklee dengan betul apabila anda mengambil vitalea dan ostematrik

Elakkan pengambilan vitalea dan ostematrik secara serentak ataupun sekaligus kerana penyerapan calcium dari ostematrik oleh badan akan di ganggu oleh iron yang terdapat di dalam vitalea.



4. Cara makan vitamin shaklee dengan betul apabila anda mengambil ESP

Diingatkan jangan sesekali membancuh ESP dengan air yang betul-betul panas kerana ini akan mematikan nutrien yang terdapat dalam ESP. Sama juga seperti kita membancuh susu anak-anak, sememangny tidak digalakkan menggunakan air yang betul-betul panas.

Klik disini untuk melihat secara detail cara pengambilan ESP yang betul



Ok, jika ada yang ingin bertanyakan dengan lebih lanjut mengenai cara makan vitamin shaklee dengan betul, jangan segan silu untuk menghubungi saya di 010-9333205 dan juga.....



Hubungi saya dengan kadar segera bagi mendapatkan sebarang rundingan atau konsultansi serta mengikut bajet cadangan anda. Untuk maklumat lanjut bolehla hubungi: 


NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANDPHONE: 010 933 3205
FB: Nur Hanim



“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee? Hubungi saya juga!

Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan! Wakil pengedar seluruh malaysia masih diperlukan! Dan anda akan dijemput ke group Eksklusif di Facebook”

NURHANIM MOHAMED NOOR
SHAKLEE ID: 1076274
NO. HANPHONE: 010-9333205
FB:  Nur Hanim 




No comments:

Post a Comment