TIPS PEMAKANAN SIHAT IBU MENGANDUNG


KEKAL SIHAT KETIKA MENGANDUNG




[✔] Pelbagaikan makanan untuk mendapatkan semua nutrien yang diperlukan. Ini termasuk roti dan bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran, sumber protein dan juga produk tenusu. Kurangkan pengambilan lemak dan gula.

[✔] Pilih makanan yang kaya dengan sereat seperti gandum penuh, bijirin dan pasta, nasi, buah-buahan dan juga sayur-sayuran.
Pastikan juga anda cukup vitamin dan mineral dalam diet harian semasa hamil. Vitamin tambahan semasa hamil (vitamin prenatal) adalah perlu untuk memastikan ibu hamil mendapat vitamin dan mineral yang cukup setiap hari.

[✔] Makan dan minum sekurang-kurangnya 1000 - 1300 mg kalsium dalam harian harian.

[✔] Makan sekurang-kurangnya 3 hidangan yang kaya dengan zat besi kerana ibu hamil memerlukan 27 mg zat besi setiap hari.
Vitamin C amat penting untuk ibu hamil. Sekurang-kurangnya 70 mg vitamin C diperlukan setiap hari.

[✔] Setiap wanita hamil memerlukan sekurang-kurangnya 0.4 mg asid folik setiap hari untuk membantu mencegah kecacatan tiub neural seperti spina bifida.




Kami di Shaklee Malaysia dah pun 20 tahun (50 tahun di world wide) memberikan pilihan terbaik khas buat ibu mengandung iaitu

1. Vita C Sustainable Release
2. Vitalea iron Formula
3. B-Complex
4. Ostematrix
5. Omega Guard

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin Shaklee, Hubungi saya 010-9333205, saya adalah Pengedar Sah Shaklee Insya'Allah saya akan membantu memberikan rundingan yang terbaik mengikut bajet anda.




POSTUR BADAN IBU MENGANDUNG



No comments:

Post a Comment